Duna Nap 2021

Lábatlani Sirályok Vizisport Egyesület

július 6, 2021 Uncategorized 0

Tizenötödik Duna Nap Lábatlanon
A Lábatlani Sirályok Vízi Sportegyesület 2005-ben hozta először a partra a Nemzetközi Duna
Nap rendezvényt. A tavalyi covid kényszerpihenőt is számolva tizenötödször ünnepelhettük hazánk
legnagyobb folyóját olyan eseménnyel, ahol kicsik és nagyok egyaránt jól érezhetik magukat. Az idén
új helyszínt választhattunk, az új Duna Színpadhoz és a csónakház melletti partra csalogattuk az
érdeklődőket. A gyerekeket az ugrálóvár és a rekesztorony építő mellett kézműves foglalkozásokkal
szórakoztattuk. Fát faragtak, ékszert készítettek, sellők, kishajók, kulcstartók készültek az ügyes
gyerekkezekben. Nagyon népszerű volt az egészség pult, ahol ostyatálkában a szivárvány minden
színéből került gyümölcsválogatást kóstolhattunk.
A partra látogatóknak a vízi élményeket sem kellett nélkülözni. Bárki kipróbálhatta a kenuzást és a
tengeri kajakok is folyamatosan vízen voltak. A lelkes kicsikkel kajakosaink ismertették meg az evezést.
Sok ügyes gyerkőccel találkoztunk, így az apró ajándékok mellett toborzós szóróanyaggal is
kedveskedtünk nekik, hisz őket visszavárjuk foglalkozásainkra. Számítunk rá, hogy sikerült sok
kisgyerek érdeklődését felkeltenünk és kedvet kaptak hozzá, hogy csapatunkhoz csatlakozzanak. A
legnépszerűbb vizi program persze idén is a motoros hajózás volt, sokan voltak kíváncsiak rá, milyen is
Lábatlan a Dunáról nézve.
A Duna Nap elengedhetetlen része a Sirály erőpróbák teljesítése, idén is messzire repült a horgony és
a mentőgyűrű. Közben sorra érkeztek a színpadra a fellépők. A délutáni könnyedebb hangok után az
Unique zenekar hangolta a közönséget, így estére, mikor a Animal Cannibals és a Blues Company
zenélt, már igazi koncert hangulat kerekedett a dunaparti színpad környékére. A lekitartóbbak még
éjfél után is táncra perdülhettek, hisz a Szalai Band szinte hajnalig nyomta.
Szuper nyári időben egy csodaszép helyszínen sok-sok ember szórakozhatott együtt a Duna
Napon, bízunk benne, hogy sokan felismerték, milyen csodás érték nagy folyónk, és sokan látogatnak
el hozzánk újra, hogy kajakkal, kenuval vagy éppen sárkányhajóval együtt szeljük a habokat!